Zostańmy w kontakcie
Lofty Kościuszko
ul. Metalowców 13/107
Chorzów 41-500
kontakt@kaizenads.pl
+48 881228124

Kanał Nadawczy na Instagramie – szansa na zaangażowanie obserwujących?

Kanały Nadawcze (Broadcast Channels) zostały przedstawione światu w lutym br. przez samego Marka Zuckerberga. Wtedy funkcja była dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, a polskie media nazwały ją  “Kanały Transmisji”. Dziś wiemy, że oficjalna nawa w Polsce to “Kanał Nadawczy”.

Co to jest kanał nadawczy?

Kanał nadawczy to jedno z najnowszych narzędzi dostępnych na Instagramie, które powoli pojawia się również poza Stanami Zjednoczonymi.

Broadcast Channel to swego rodzaju grupa… zamknięta lub otwarta (choć w sieci możecie spotkać się również z określeniem “czatu zamkniętego/otwartego” – tak dla mnie nazwa “chat” tutaj nie pasuje…bo żeby coś było czatem, to potrzeba komunikacji z dwóch stron, a nie tylko z jednej) tworzona przez użytkowników na Instagramie.

 

Komunikat, który wyświetlił mi się na koncie Instagram

 

Celem kanału nadawczego jest dostarczanie obserwującym unikalnych treści takich jak: wiadomości, zdjęcia, filmiki, wiadomości głosowe, ankiety, a także przesłanie postu, który został dodany na Instagramie. Działa to trochę jak taki newsletter.

Gdy tylko, któryś z twórców, którego obserwujecie stworzy taki kanał, dostaniecie powiadomienie na Instagramie. Będziecie mogli wtedy dołączyć do kanału. Co ciekawe powiadomienie przychodzi tylko raz. Nie widziałem też na ten moment opcji dołączenia do kanału bezpośrednio przez profil danego twórcy. Żeby móc dołączyć do kanału musicie obserwować dany profil.

Co na to ChatGPT?

Kanał nadawczy – definicja ChatGPT Model: GPT-4

 

Jak widać, nie dostaliśmy satysfakcjonującej odpowiedzi – zapewne, dlatego że ChatGPT “ma wiedzę” z września 2021 roku. Oczywiście obstawiam, że jak tylko model zostanie zaktualizowany do nazwijmy to stanu wiedzy bieżącej, wszystko będzie takie jak trzeba. Tak czy owak warto pamiętać o tym żeby korzystać z narzędzi AI z głową. Tak jak kiedyś mówiło się, nie wierz we wszystko co zobaczysz w Google, tak teraz możemy powiedzieć tak samo w odniesieniu do ChatGPT i innych narzędzi AI.

 

Kanał nadawczy na Instagramie w praktyce:

 

Zaproszenie profilu Realu Madryt do obserwowania kanału nadawczego

 

Jak tylko zaakceptujecie zaproszenie, będziecie dostawać powiadomienia z „nowościami”.

Odbiorcy mogą “reagować” na wysłane materiały twórców, głosować w ankiecie. Nie mogą natomiast niczego napisać ani dodać. Natomiast już wkrótce twórcy będą mogli zapraszać innych moderatorów/administratorów do zarządzania kontem.

 

Przykład głosowania przy pomocy “emoji” na post w Kanale Nadawczym

 

Przykład kanału nadawczego Twórcy w tematyce japońskiej

 

Ankieta na kanale nadawczym

 

Co ciekawe na jednym profilu treści z kanału nadawczego wyświetlają mi się jako zwykła wiadomość na Instagramie. Z kolei na drugim, mam już widoczną zakładkę “Kanały”.

Ciekawostka 1: jak obserwujecie jakiś Kanał Nadawczy – możecie w ustawieniach Kanału (wchodząc wcześniej w Wiadomości i Kanały) skopiować link do zaproszenia, który możecie wysłać znajomym. Jeśli tylko Wasz znajomy obserwuje dany profil, może dodać się do Kanału Nadawczego danego profilu.

Ciekawostka 2: Jeśli obserwujecie dany profil i macie włączone kanały nadawcze to w powiadomieniach na tym profilu “Kanały nadawcze” są zaznaczone automatycznie w przeciwieństwie do postów, relacji i reelsów.

 

Tak jak pokazałem wyżej, dostałem zaproszenie od oficjalnego konta Realu Madryt, ponadto od twórców z Japonii…, co ciekawe Ania (CO-OWNER) wspominała mi, że została zaproszona przez polską twórczynię w tematyce Kulinaria/ Foodies… także jak widać nowa funkcja zaczyna być dostępna zarówno dla twórców jak i obserwujących w innych krajach niż USA.

Jak to wygląda u Was? Wiedzieliście o tej funkcji? Ja o jej praktycznym zastosowaniu dowiedziałem się w zeszłym tygodniu od Ani 🙂 
Będziecie korzystać?

Ja zapisałem się do paru kont. Na ten moment czuje się jak na jakimś Patronite – gdzie niejednokrotnie twórcy właśnie w ten sposób wysyłają swoim wspierającym dodatkowe materiały. Póki co to fajny wyróżnik, który oprócz tego, że możecie poczuć się wyjątkowo pozwala twórcom na zwiększenie zarówno zasięgów, jak i  aktywności wśród obserwujących.

Przewiduję, natomiast że jak tylko funkcja się rozpowszechni będzie ostre spamowanie… i jakość treści znów spadnie. Już teraz dostaję z Realu Madryt powiadomienia praktycznie co godzinę. Z jednej strony spoko – bo jestem jeszcze bardziej na bieżąco niż zwykle, z drugiej strony nie wyobrażam sobie śledzenia dużej ilości kont w ten sposób.

Co ciekawe… tu ciekawostka nr 3: już teraz można wyciszać kanały.

Jestem ciekaw Waszego zdania na temat Kanałów Nadawczych 🙂 

Chcesz być na bieżąco z Newsami?

Śledź dział – Wiedza Kaizen Ads

Jesteś zainteresowany współpracą w temacie obsługi Instagram Ads lub może potrzebujesz konsultacji?

Napisz: kontakt@kaizenads.pl

Zadzwoń: +48 881 228 124

Autor

Author avatar
Krystian Kruk (鴉)
Founder & CEO

Komentarz specjalisty

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *