Zastanawiając się nad nowymi zmianami na Instagramie, dwa aspekty przyciągają moją uwagę: potencjalne zaostrzenie zjawiska FOMO oraz możliwość przekształcenia Kanału Nadawczego w efektywny, personalizowany newsletter
Wprowadzenie Kanału Nadawczego, czyli nowej funkcji na Instagramie, może u niektórych osób zaostrzyć zjawisko FOMO (fear of missing out), ponieważ zapisując się do danego Kanału jesteśmy na bieżąco informowani o działaniach twórcy. Jeżeli dana osoba, dołączy do wielu Kanałów może poczuć się wręcz bombardowana powiadomieniami, które pojawiają się w skrzynce Direct Message. Powiadomienia można natomiast wyciszyć, co powinno skutecznie złagodzić ten efekt.
W mojej ocenie Kanał Nadawczy może być świetnym narzędziem do selekcji konsumowanych przez nas treści, które obserwujemy w Social Mediach.
Sami decydujemy, które treści danego twórcy interesują nas na tyle, że chcemy być z nimi na bieżąco, co automatycznie ograniczy nasz czas na biernym scrollowaniu feedu, czy też Insta Stories. Dodatkowo możemy dowiedzieć się wielu informacji wcześniej niż inni, odnośnie ciekawych wydarzeń, interesujących miejsc czy nowinek na rynku.
Z czasem okaże się również jak twórcy podejdą do tej nowej funkcji – oby Kanał Nadawczy nie stał się spamem, tylko faktycznie służył jako jakościowy newsletter.
Komentarz Marketingowy do wpisu:
Kanał Nadawczy na Instagramie – szansa na zaangażowanie obserwujących?
W roli Ekspertki:
Anna Kruk (CO-OWNER – Kaizen Ads)
HiMizu (火水) – Komentarz Marketingowy
Chcesz napisać swój komentarz ekspercki?
Wyślij wiadomość
kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń:
+48 881 228 124
Komentarz specjalisty