Co nowego na Facebooku i Instagramie?
Beneficjent i płatnik
Ustawiając reklamy na poziomie zestawu reklamowego możemy od kilku dni natrafić na następującą sekcję:
Co w praktyce to oznacza?
Rubryka Beneficjent: Wpisujemy nazwę firmy dla której tworzone są reklamy. W tym przypadku jest to nasz Klient, jeżeli tworzymy je dla siebie to my.
Rubryka Płatnik: Wpisujemy firmę bądź osobę, która płaci za reklamy. Jeżeli tworzymy reklamy na koncie Klienta, to wtedy Klient jest płatnikiem. Jeżeli prowadzimy na własnym koncie reklamowym dla innych to wtedy my jesteśmy płatnikami. Zawsze patrzymy czyja karta podpięta jest do konta, wtedy ta osoba, bądź firma jest płatnikiem.
Ważne! Jeżeli nie podasz tej informacji Twoje reklamy NIE BĘDĄ PUBLIKOWANE.
Od kiedy i kogo obowiązują zmiany?
Od 21 czerwca 2023 r. w przypadku każdego nowego lub edytowanego zestawu reklam z grupą odbiorców na terenie Unii Europejskiej.
Kilka przykładów z sekcji HELP Facebooka – Kogo podać jako beneficjenta i płatnika mojej reklamy?
Przykłady:
- Jeśli prowadzisz małą firmę i emitujesz reklamy we własnym zakresie, „beneficjentem” może być Twoja organizacja i ten sam podmiot może być „płatnikiem”.
- Jeśli reprezentujesz spółkę zależną firmy macierzystej, „beneficjentem” może być spółka zależna lub marka, a „płatnikiem” może być firma macierzysta.
- Jeśli jesteś osobą fizyczną promującą produkt, usługę, kandydata itp., „beneficjentem” może być produkt, usługa, kandydat itp., a w polu „płatnik” możesz wpisać swoje imię i nazwisko
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat reklam w środowisku Meta Ads – zapraszam Cię do indywidualnych konsultacji.
Brzmi fajnie?
Napisz na judyta@kaizenads.pl
Prowadzisz działania na reklamowe w Social Media?
Chętnie przeanalizujemy Twoje kampanie.
Podzielimy się z Tobą naszym wieloletnim doświadczeniem.
Możesz nawiązać z nami stałą współpracę lub wykupić godziny Instagramowego wsparcia.
Zobacz, co jest dla Ciebie lepszym rozwiązaniem.
Napisz: kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń: +48 881 228 124
Komentarz specjalisty