10 maja 2023 razem z Tomaszem Kraśnik (COO) pojechaliśmy na BaseLinker Expo 2023. Wydarzenie odbyło się w Centrum Kongresowym ICE Kraków.
Tematem przewodnim pierwszej edycji BaseLinker był Rozwój e-commerce dzięki marketplace i ekspansji zagranicznej.
W Krakowie bywamy… często. Wystarczy zerknąć na kilka naszych relacji:
- Rocznica w Muzeum Manggha i Cafe Manggha
- Konferencja “Doing Business in Czech Republic”
- Haystack on Tour – the search relevance road show
- Potencjał multilokalizacji, czyli biuro bliżej ludzi!
Już praktycznie na “wejściu” spotkaliśmy naszych znajomych – Pawła i Bartłomieja z Expandeco. Pozdrawiamy Was chłopaki i do.. zobaczenia na kolejnych eventach 🙂
Tomek: Muszę przyznać, że przed wydarzeniem miałem lekkie obawy…czy czasem nie będę miał do czynienia z kolejną “taką samą konferencją”, która realnie niewiele wniesie. Jak się okazało, moje obawy były w pełni nieuzasadnione, ponieważ na BaseLinker Expo przedstawiono dużo „nowości’.
Odebraliśmy wejściówki, poszliśmy po wodę/kawę (darmowych napojów było naprawdę dużo) i sięgnęliśmy do notatek żeby zobaczyć jak będą wyglądać nasze następne godziny. Na część prelekcji trzeba było zapisać się wcześniej, co oczywiście uczyniliśmy. Ciekawostka: bez żadnego konsultowania, wybraliśmy z Tomkiem, to samo. Jak to się mówi, wielkie umysły myślą podobnie.
Obeszliśmy wszystkie stoiska, porozmawialiśmy z interesującymi nas wystawcami, wymieniliśmy się wizytówkami i na pewno już wkrótce pojawią się nowe współprace. Gdy część networkingowi mieliśmy już za sobą udaliśmy się na prelekcje.
Pierwszą prelekcją, na której byliśmy było: “Monitoring i automatyzacja cen w e-commerce” – tutaj nie dowiedzieliśmy się niczego nowego, z tego względu, że znamy doskonale możliwości LiveSpace. Muszę natomiast przyznać, że zainteresowanie tematem było spore.
Następnie udaliśmy się do “głównej sali” – która naprawdę robiła wrażenie 🙂 Tam słuchaliśmy prelekcji: Premiera BaseLinker Index oraz dyskusji “Panel Liderów e-commerce” (w języku angielskim), w której wystąpili Tudor Manea, CEO eMAG, Alvise Favara, Chief Commercial Officer, Allegro, oraz Dagmara Brzezińska, VP Sales, InPost
Po dyskusji udaliśmy się na przerwę lunchową. Przed ICEK-iem było kilka foodtrucków np. z frytkami i dim sumami. Przerwa nie była długa…wybór jedzenia też nie był jakiś sensowny. Zjedliśmy frytki belgijskie, które notabene były smaczne 🙂
Zaraz po przerwie udaliśmy się na mocno oblegany panel “TikTok – kanał sprzedaży dla ecommerce“, który prowadził Sebastian Szmigielski.
Bardzo fajna prelekcja. Sebastian pokazał przykłady “tego, co działa” na TikToku…wspominał o tym, dlaczego najmłodsze osoby w firmie powinny prowadzić TikToka (tutaj mam duże pole do dyskusji nawet na przykładzie naszej agencji, ale w skali globalnej oczywiście się zgodzę) – Gen Z i młodsze pokolenia zachowują się zupełnie inaczej “od nas” Millenialsów pod praktycznie każdym względem. Były też statystyki. TikTok ciągle jest uważany w Polsce jako “coś dla młodych” – tymczasem główni użytkownicy (46%) to osoby w wieku 18-24 – oczywiście, z “pewnej” perspektywy to młode osoby, ale bezsprzecznie nie są to dzieci, o których często ludzie myślą, gdy mówi im się “TikTok”.
To co warto zapamiętać…(słuchając Sebastiana, czy rozmawiając z nim po prelekcji, myślę że również by się z tym zgodził): “Nie musisz tego rozumieć – ważne, że inni to rozumieją i to działa“.
Tomek: Również bardzo wysoko oceniam wystąpienie Sebastiana Szmigielskiego przedstawiciela Tik Toka, który chyba wzbudził największe zainteresowanie ze wszystkich wystapień w małej sali. Myślę, że tego typu wystąpienia śmiało mogłyby wejść na tzw. “dużą scenę”.
To co ważne…Z Sebastianem udało nam się porozmawiać i zapytać o ważne dla nas kwestie. Mam bardzo duży szacunek do takiego podejścia, ponieważ Sebastian rozmawiał po swojej prelekcji z każdym “zainteresowanym”. A tych było naprawdę sporo – czekaliśmy kilkanaście minut żeby “przyszła nasza kolej”.
Po świetnej prelekcji związanej z TikTokiem udaliśmy się ponownie na “główną salę”, by posłuchać prelekcji “Sprzedaj więcej online z Kauflandem”
Ostatnim “przystankiem” naszego mocno zapełnionego prelekcjami dnia, były trzy tematy w sali konferencynej:
“Rozwiń swoją sprzedaż w krajach bałtyckich i Finlandii”
“Expand your business in the Greek market with Skroutz Marketplace”
oraz “Start selling on Wish“.
Tomek: To co najbardziej mi się spodobało to możliwość poznania marketplace’ów z mniej popularnych w Polsce rynków czyli krajów bałtyckich, Finlandii czy Grecji. Prelekcje pozwoliły poznać nie tylko zasady funkcjonowania tych mocno nieoczywistych rynków, ale przybliżyły również “możliwość wejścia” do nich.
Tomek: Jeśli ktoś szuka sposobu wejścia na nieoczywiste rynki… to już po markach obecnych na BaseLinker Expo można zauważyć, że jest coraz więcej dostępnych rozwiązań, które są w stanie zapewnić dobry start na każdym poziomie e-commerce. Zarówno w zakresie płatności, logistyki czy właśnie wspomnianych powyżej marketplace’ów. Co ważne, pojawia się coraz więcej opcji wejścia na najbliższe nam rynki Czech i Słowacji, za pomocą Allegro czy Kaufland, który dominuje na tamtych rynkach.
To był bardzo produktywny dzień, pełen treściwych prelekcji i rozmów, z których na pewno urodzą się kolejne współprace. BaseLinker Expo 2023 okazało się świetnym wydarzeniem. Na pewno pojawimy się na kolejnej edycji.
Podoba Ci się nasza relacja? Organizujesz ciekawy event? Daj znać i…
Śledź dział – Wiedza Kaizen Ads
Jesteś zainteresowany współpracą?
Napisz: kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń: +48 881 228 124
Komentarz specjalisty