Krystian Kruk (鴉) – Doktorant dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości oraz Założyciel i CEO Kaizen Ads (カイゼンアッズ) jest autorem rozdziału “Rytr jako narzędzie sztucznej inteligencji wykorzystywane w pracy agencji digital marketingu” monografii naukowej “Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej – wybrane obszary aplikacji”.
Komunikacja marketingowa to proces przekazywania informacji o organizacji i jej ofercie do otoczenia marketingowego. Proces ten jest złożony, ma charakter dynamiczny i realizowany jest nie tylko w określonym środowisku społeczno-kulturowym, ale przede wszystkim w środowisku nieustannych zmian technologicznych. Dostosowywanie komunikacji marketingowej do nowych trendów i etapów rozwoju technologicznego generuje konieczność stosowania coraz to nowych praktyk marketingowych i/lub modyfikację dotychczasowych. Stajemy się świadkami przeniesienia znacznej części aktywności związanych z komunikacją marketingową do przestrzeni wirtualnej. Trudno byłoby dzisiaj uznać programy w obszarze komunikacji marketingowej za kompletne, jeśli nie posiadałyby „istotnego komponentu internetowego”1 czy też zdobyczy oferowanych przez sztuczną inteligencję
Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra
Recenzja artykułu naukowego napisanego przez Krystiana:
“W rozdziale jedenastym Autor omawia wykorzystanie narzędzie AI, RYTR, w pracy agencji digital marketingu Kaizen Ads. Rozdział przedstawia historię Internetu i sztucznej inteligencji, szczegółowo opisując funkcje RYTR, w tym tworzenie treści i grafik. Wywiady z pracownikami Kaizen Ads ukazują użyteczność RYTR w codziennej pracy, podkreślając jego szybkość, łatwość obsługi i efektywność w tworzeniu treści. Porównuje RYTR z ChatGPT, zwracając uwagę na różnice w funkcjach i zastosowaniach. Rozdział kończy się stwierdzeniem, że sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej powszechna w różnych dziedzinach, w tym w marketingu cyfrowym, i wskazuje na korzyści hybrydowego podejścia łączącego zdolności człowieka z możliwościami AI.”
~ Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra

Streszczenie rozdziału
Termin „sztuczna inteligencja” został zdefiniowany w 1956 roku przez Johna McCarthy’ego na konferencji w Dartmouth. Od tego czasu technologia znacząco się rozwinęła, stając się powszechną i znaczącą. Podobnie internet przeszedł długą drogę od bycia narzędziem używanym głównie przez wojsko i polityków do narzędzia wykorzystywanego codziennie przez znaczący odsetek populacji. Celem rozdziału jest przedstawianie przykładów działań narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia treści – RYTR, które jest używane w codziennej pracy kreatywnej agencji digital marketingu Kaizen Ads. Na potrzeby realizacji celu rozdziału, oprócz zaprezentowania klasycznego case study „z pracy na narzędziu”, przeprowadzono także indywidulane wywiady pogłębione z pracownikami agencji. Podczas wywiadów identyfikowano: cel wykorzystywania w pracy narzędzia RYTR, powody, dla których wybrano to narzędzie do pracy, wpływ wykorzystywania narzędzia na dotychczasową pracę, ocenę poziomu miesięcznej ceny subskrypcji narzędzia, funkcje, których zdaniem badanych brakuje w narzędziu RYTR oraz określenie różnic między narzędziem RYTR a chatem GPT.

W Kaizen Ads (カイゼンアッズ)
łączymy biznes z nauką
Ciągły Rozwój
Stawiamy na ciągły rozwój zgodnie z filozofią małych krokach.
Badania naukowe
Swoją wieloletnią wiedzę praktyczną wykorzystujemy dla dobra i rozwoju nauki. Poprzez badania naukowe wprowadzamy innowacje w codziennej pracy.
Publikacje naukowe
Zobacz nasze publikacje naukowe