Szkolenie z SEO dla praktyków – konieczność czy fanaberia?
Często jako osoby “siedzące” w branży, zadajemy sobie to pytanie. Z racji tego, że jestem zwolenniczką rozwoju, szukania własnej ścieżki oraz doceniam chęć dzielenia się wiedzą – chciałam wziąć udział w dodatkowym szkoleniu z bardziej praktycznego zakresu SEO, które rozszerzyłyby moje horyzonty w obszarze pozycjonowania stron internetowych dla różnych branż.
Dlatego też z inicjatywy naszej firmy miałam przyjemność uczestniczyć w zamkniętym szkoleniu online z SEO na poziomie średnio i zaawansowanym, organizowanym przez DevaGroup. Jak myślicie, czy było warto? Szczegóły zdradzę poniżej.
Klika dni przed warsztatami otrzymałam ankietę dotyczącą stopnia mojej wiedzy – co mnie ucieszyło. Nie chciałam tracić czasu na warsztaty czysto teoretyczne z podstaw – tylko rozszerzyć praktycznie zdobytą wiedzę przez kilka lat pracy w pozycjonowaniu stron www. Całe wydarzenie było podzielone tematycznie i składało się z 6 części.
Pierwszą z nich prowadził Łukasz Suchy. Tematy, które poruszał były związane z odnośnie bardziej zaawansowanym pozycjonowania profilu firmy w mapach oraz skutecznego prowadzenia kampanii ukierunkowanych na lokalne SEO. To co było dla mnie istotne, to fakt, że przedstawione były case’y dla różnych stron www. Mogłam w praktyce otrzymać tipy dotyczące nietypowych obszarów…, a jak wiadomo każda strona jest inna i ma inny zbiór zasobów – dlatego też pozycjonowanie lokalne inaczej wygląda nie tylko ze względu na daną stronę, ale też jej branżę. Tutaj kolejny raz utwierdziłam się w przekonaniu – wypracowanym w codziennej pracy SEO, że to co sprawdzi się na stronie X, niekoniecznie może sprawdzić się dla strony Y.
Im większa wiedza praktyczna – tym lepiej dostosowana strategia oraz działania do zasobów strony www.
W II części Jakub Zeid przybliżył kluczowe kwestie dotyczące pozycjonowania stron www, na które powinno się zwracać szczególną uwagę przy sklepach internetowych dla najbardziej popularnych CMS-sów. Ponadto były poruszane zagadnienia dotyczące: SEO technicznego, contentu jak i linkowania e-Commerce.
III i IV część szkolenia była prowadzona przez Roberta Marczaka. Poruszał on głównie tematy odnośnie tworzenia planów contentowych, m.in.: z jakich narzędzi korzysta w swojej agencji oraz jak optymalnie wg niego zaplanować działania contentowe, aby każda ze stron była zadowolona z efektu końcowego – tekstu.
V i VI część szkolenia była prowadzona przez Miłosza Krasińskiego. Zwrócił on uwagę na bardzo ważny element w procesie pozycjonowania stron www. Mianowicie mówił o odpowiednim linkowaniu zewnętrznym. Z doświadczenia wiem, że dywersyfikacja profilu linków bardzo często jest na wagę złota – a niestety bywa pomijana przez niedostateczny budżet.
Cytując Miłosza:
,,Trzymanie kapitału w złocie chroni przed inflacją, a gdyby tak postawić tezę: złote linki chronią Cię przed filtrem?”
– podpisuję się pod tą tezą.
Podał on również tipy ze swojego doświadczenia:
- Na co zwracać uwagę przy audycie linków?
- Czy narzędzia mówią prawdę?
- Jak dostosować analizę ilościową?
Inwestycja w praktyczną wiedzę – szkolenie z SEO chroni Cię przed inflacją
W mojej opinii inwestycja w praktyczną wiedzę chroni przed inflacją – zarówno pracownika, agencję reklamową czy też klienta. To co zapadło mi w pamięć to nietypowe przykłady stron www, które mogę zweryfikować również w swojej codziennej pracy oraz holistyczne podejście którego jestem zwolenniczką.
Mimo, że było kilka aspektów dla mnie już powielonych to uważam też, że wzięcie udziału w warsztatach organizowanych przez DevaGroup z zakresu SEO miało sens ze względu na nietypowe przykłady praktyczne i nowe propozycje rozwiązań.
Jest to również idealna okazja do dzielenia się wiedzą oraz wymiana doświadczeń – a każdy z nas może mieć je inne. A Ty z jakich szkoleń korzystasz z zakresu pozycjonowania stron?
Podoba Ci się nasza relacja? Organizujesz ciekawy event? Daj znać i…
Śledź dział – Wiedza Kaizen Ads
Jesteś zainteresowany współpracą w zakresie pozycjonowania Twojej strony?
Napisz: kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń: +48 881 228 124
Komentarz specjalisty