15 października 2024 jako Doktorant Akademii WSB i CEO Kaizen Ads (カイゼンアッズ) uczestniczyłem w “VI Akademickim forum jakości – Edukacja w czasach AI”
Bez wątpienia rośnie potencjał AI w procesie przekształcania współczesnej edukacji i doświadczeń osób uczących się. Czy to zmiana na lepsze?
Dla uczelni oznacza to konieczność adaptacji i innowacji w programach nauczania, aby wyposażyć studentów w umiejętności krytycznego myślenia, kreatywności, elastyczności oraz zdolności do rozwiązywania kompleksowych problemów.
To także wyzwanie w zakresie modyfikacji programów nauczania, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli, ale też rozwiązywania wielu dylematów etycznych.
Zmiana ta dotyka również procesów weryfikacji zdobytej wiedzy – tradycyjne testy mogą okazać się niewystarczające, a większy nacisk powinien być położony na praktyczne zastosowanie umiejętności i innowacyjność.
Kształtując przyszłe pokolenia, musimy także zwrócić uwagę na rozwój kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli, ponieważ oni będą odpowiedzialni za kształtowanie nowej generacji. Istotnym wyzwaniem jest również etyka – odpowiedzialne wdrażanie AI w edukacji według mnie musi uwzględniać kwestie prywatności, przejrzystości algorytmów oraz ograniczenie zależności od technologii, aby nie zatracić ludzkiego aspektu nauczania.
Każda innowacja przynosi wyzwania, ale również daje nam możliwość stworzenia lepszej, bardziej inkluzywnej edukacji, w której technologia wspiera, a nie zastępuje człowieka… i o tym ostatnim musimy pamiętać.
Jestem dumny z tego, że w Kaizen Ads (カイゼンアッズ) łączymy działania biznesowe z naukowymi.
Komentarz specjalisty