…czyli jak budować przekaz i treści oraz dlaczego pokazywanie siebie i swojej firmy od kuchni jest tak ważne
Może się powtórzę, ale bardzo cenię sobie autentyczność i prawdziwość przekazu informacji. Wierzę w to, że to co naturalne i po prostu nasze, “sprzedaje” się najlepiej – nawet wtedy, kiedy musimy czekać na efekt o wiele dłużej.
Mam za sobą naprawdę wiele różnych kampanii, współprac, szukania odpowiednich rozwiązań i analizowania ich efektywności. Na przestrzeni lat nauczyłam się, że nie można zamykać się tylko w obrębie tych podstawowych, które proponuje każdy i które oczywiście w wielu przypadkach dają efekt. Wiem też, że należy wychodzić poza strefę komfortu i korzystać z tego, co daje nam sieć, świat i ludzie.
Śledząc komunikację i budowanie wizerunku oraz działania przeróżnych firm, marek jak i ludzi, mające przynieść zysk (czymkolwiek on dla nich jest) zauważyłam tendencję, którą mogę podzielić na dwie grupy.
Pierwszą z nich są firmy i ludzie, którzy oddali swój content całościowo pod opiekę innych, całkowicie się od tego odcinając, czyli wielki BŁĄD, bo nikt nie pokaże i nie “sprzeda” Ciebie oraz tego co Twoje lepiej niż Ty sam. Serio.
Drugą z nich są firmy i ludzie, którzy sami postanowili prowadzić swój content, pokazując siebie, swoje życie i to jak wygląda jego firma oraz praca. I wiecie co? To jest SUPER! Nic tak nie wpłynie na wizerunek i zaangażowanie jak Twoja #AUTENTYCZNOŚĆ. Ludzie ją kochają.
Co więc warto i powinno się robić, aby budować autentyczny, prawdziwy i naturalny przekaz?
- Nie wycofywać swojego zaangażowania i wiedzy z tego jak wyglądają działania, które są publikowane w sieci i podejmowane na zewnątrz przez inne podmioty niż Ty sam.
- Podejmować próbę “mówienia do kamery” – do ludzi, którzy Was śledzą. W końcu to jest normalny odbiorca, chcący swobody w przekazie, a nie gruszek na wierzbie.
- Pokazywać jak wygląda Twoja działalność od kuchni, nawet wtedy, kiedy coś nie wychodzi – w końcu to normalne, jesteśmy tylko ludźmi!
- Nie mówić o czymś, co jest nieprawdą. Mam tutaj na myśli to, aby nie koloryzować i nie uwypuklać tych rzeczy, które tego nie potrzebują. Odbiorca w końcu zobaczy, że ten żółty jaskrawy kolor, który przedstawiasz, wcale nie jest jaskrawy 🙂
- Zadbać o systematyczność… bo to Twój szacunek do tych, którzy postanowili zostać z Tobą na dłużej.
- Nie bać się mówić prawdy i wyrażać swojego zdania, tylko dlatego, że coś nie wypada. Już dawno pożegnaliśmy się z tematami tabu, a ludzie lubią polemizować.
- TAK. Współpracuj z agencjami, bo wiele wiedzą i mają fajne zaplecza kontaktów, ludzi i wiedzy, ALE komunikuj się z nimi, mów o sobie i daj się poznać, wtedy zrobicie razem coś fajnego i innego, a nie schematycznego!
- Nie zamykaj się na możliwości – korzystaj, testuj. W końcu lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż zastanawiać się nad tym, co by było gdyby! 😉
Wyżej wymienione elementy, to tylko potoczna igła w stogu siana. Jeśli dasz mi znać, że chcesz, aby rozwinąć temat, to na pewno to zrobimy – nawet wiem jak!
Reasumując. Angażuj się w proces komunikacji.
Nieważne czy jesteś właścicielem dużej firmy, marką własną czy Influencerem. Twoje zaangażowanie, to Twój wizerunek – to TY i Twoja prawdziwość, która jest najlepszą kampanią reklamową jaką możesz przeprowadzić.
Prowadzisz działania związane z Digital Marketingiem i szukasz pomysłu na niestandardowe kampanie? A może chcesz wprowadzić nową markę na rynek?
Chętnie Ci pomożemy.
Podzielimy się z Tobą naszym wieloletnim doświadczeniem.
Możesz nawiązać z nami stałą współpracę lub wykupić pakiet konsultacji.
Zobacz, co jest dla Ciebie lepszym rozwiązaniem.
Napisz: kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń: +48 881 228 124
Komentarz specjalisty