W środowisku biznesowym, już od dłuższego czasu panuje przeświadczenie, że networking to coś więcej niż tylko “small talk” z nowo poznanymi osobami, które tego samego dnia, pod pretekstem rozwoju swojego biznesu, postanowiły zrobić sobie dzień wolny od pracy. Będąc całkowicie szczerzą, jeszcze niedawno sama należałam do takiego grona niedowiarków.
Pierwsze skojarzenie, które towarzyszyło mi, gdy usłyszałam o networkingu to nachalny: coaching, mentoring albo, co gorsza, prezentacja MLM.
Założę się, że bardzo wiele tego typu spotkań, na co dzień właśnie tak wygląda, ale najważniejsze to znaleźć przestrzeń, w której będziemy czuć się komfortowo.
Dla świadomego przedsiębiorcy czy pracownika, networking w obecnych czasach to klucz do sukcesu firmy, jak i rozwoju osobistego.
Dzięki tego typu spotkaniom, możemy m.in.:
- zaprezentować swoją firmę,
- zebrać feedback z otoczenia na temat swoich usług czy produktów,
- poznać preferencje potencjalnych klientów czy konkurencji,
- wymienić się doświadczeniami oraz wiedzą
Wartością dodaną dla każdego takiego spotkania jest oczywiście możliwość znalezienia klienta, partnera biznesowego czy pracownika. Natomiast warto pamiętać, że niekoniecznie którakolwiek z powyższych korzyści musi wydarzyć się od razu na pierwszym spotkaniu. Nie warto się na to bardzo mocno nastawiać, ale przede wszystkim nie warto się też zniechęcać 🙂
Networking polega na budowaniu trwałych relacji między ludźmi w biznesie, nie tylko w branży, lecz również poza nią. Mówiąc wprost, nigdy nie wiemy, kiedy jakikolwiek nawiązany wcześniej kontakt biznesowy okaże się być przydatny a może i nawet…niezbędny.
Z mojego doświadczenia wiem, że projekty powstające z wzajemnego polecenia, zawsze skracają nam drogę do nabrania zaufania przez klienta. Jak nietrudno się domyślić, to właśnie współpraca oparta na zaufaniu trwa najdłużej i przynosi najlepsze efekty dla każdej ze stron.
Tak jak wspomniałam, bywają networkingi, gdzie poznają się osoby z całkowicie różnych środowisk. Na pierwszy rzut oka nie mają one ze sobą zbyt wiele wspólnego, lecz po krótkiej dyskusji, okazuje się, że szybko znajdują wspólny mianownik, np.: w postaci wymiany doświadczeń na temat codziennej pracy z klientem. Tak też było w moim przypadku 🙂
Śniadanie Biznesowe w Kobiecym Gronie, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Czy spotkanie marketerki, agentki ubezpieczeniowej, nieruchomości czy home stagerki może być inspirujące i wartościowe? Jak najbardziej!
Śniadanie Biznesowe w Kobiecym Gronie to cykliczne spotkania organizowane przez Matrona Kobiety Biznesu. Przemiła właścicielka Matylda, prowadzi bardzo klimatyczne i kameralne miejsce w centrum Gliwic, gdzie częstuje uczestniczki spotkania przepyszną kawą oraz własnoręcznie przygotowanym śniadaniem.
Przy tego typu spotkaniach warto pamiętać, że nie samą pracą kobieta żyje 🙂
O biznesie i pracy można rozmawiać godzinami. Natomiast osobiście bardzo odpowiada mi format, gdzie prócz wymiany doświadczeń biznesowych, możemy w luźny i swobodny sposób rozmawiać na przeróżne tematy.
Spotkania w kobiecym gronie mają w sobie coś wyjątkowego. W powietrzu czuć całkowicie inną energię. Bardzo dobrze, że na Śląsku są miejsca, gdzie można swobodnie i otwarcie podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem czy pasją. Jestem przekonana, że każda uczestniczka tego typu networkingu wyniesie z niego coś dla siebie. I nie mówię tutaj o oczywistej kwestii, jaką jest pozyskanie nowego klienta, tylko o zdobyciu nowego doświadczenia czy zainspirowania się pracą innych kobiet.
Jeżeli zastanawiasz się czy networking jest dla Ciebie oraz czy będziesz w stanie poczuć się komfortowo i wynieść z takiego spotkania coś dla siebie, osobiście polecam poszukać w swojej okolicy miejsc czy osób, które organizują tego typu wydarzenia w mniejszym, kameralnym gronie.
Na pewno atmosfera tam panująca pozwoli Ci poczuć klimat networkingu, zrobić pierwszy krok oraz otworzyć się na nowe możliwości, które mogą w przyszłości zaprocentować i wynieść Twój biznes na całkowicie inny poziom.
Organizujesz ciekawe spotkania biznesowe?
Chętnie wpadniemy, a nawet przeanalizujemy strategię promocyjną dla Twoich wydarzeń.
Napisz:
kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń:
+48 881 228 124
Komentarz specjalisty