Zostańmy w kontakcie
Lofty Kościuszko
ul. Metalowców 13/107
Chorzów 41-500
kontakt@kaizenads.pl
+48 881228124

Wielkanoc w Japonii – 復活祭

Czy w Japonii obchodzi się Wielkanoc?

Nie. I w zasadzie na tym można byłoby skończyć ten artykuł. Niemniej jednak, jak to Japończycy mają w zwyczaju, nie ma prostych i jednoznacznych odpowiedzi. Wszak to, że oficjalnie nie ma jakiegoś święta, nie oznacza, że czegoś po pierwsze nie można celebrować, a po drugie… na tym zarobić.

Zanim przejdziemy do tematu zarabiania, przyjrzyjmy się kilku statystykom.

Katolicyzm w Japonii

Według Wikipedii w Japonii jest ok. 2 mln chrześcijan – tyle, że to dane z 2003 roku. Inne nieco nowsze źródło z roku 2019 podaje, że w japońskich kościołach katolickich jest zarejestrowanych 440 000 wiernych. Co daje zaledwie 0,3% populacji Japonii (K. Tomasik. Kościół w Japonii dzisiaj, “Opoka” 19.11.2019, online: https://opoka.org.pl/News/Swiat/2019/kosciol-w-japonii-dzisiaj, dostęp: 13.04.2022).

Trudno zatem, aby rząd japoński ustanowił Wielkanoc świętem państwowym Japonii. Nie przeszkadza to Japończykom świętować w tym samym czasie… tyle tylko, że Hanami (zwyczaj podziwiania kwiatów, najczęściej wiśni) – wszak bardzo często “nasza” Wielkanoc, przypada właśnie w okresie kwitnięcia Sakur (japońskich wiśni).

Zarabianie na Wielkanocy

Z wszystkiego można zrobić biznes. Tak jak już pisałem wcześniej, to że w danym kraju nie ma święta X, nie oznacza, że nie można na nim zarabiać… I Japończycy są tego idealnym przykładem.

Boże Narodzenie, Walentynki, Halloween…. i gdzieś tam przy tym właśnie Wielkanoc. Oczywiście mniej popularna i co za tym idzie, mniej komercyjna niż te wymienione powyżej, ale jednak w dalszym ciągu mocno opłacalna biznesowo.

Szacuje się, że rynek wielkanocny w Japonii w czasach przed pandemią wynosił rocznie ok. 1 152 000 zł  i miał wzrost na poziomie ok 30% rok do roku (JR Pass. Does Japan Celebrate Easter?, “JRpass.com”, online: https://www.jrpass.com/blog/does-japan-celebrate-easter, dostęp: 13.04.2022)

Czy to dużo? Nie. Niemniej jednak, jest to pewnego rodzaju nisza, która została zauważona i dobrze wykorzystana pod kątem sprzedaży. To tak gdyby w Polsce skomercjalizować jakieś “Matsuri” (祭り) – japoński festiwal/ święto i na tym zarabiać.

Brzmi znacznie lepiej? Według mnie zdecydowanie tak.

 

W imieniu całego Teamu Kazoku (家族) życzę Wam wesołych Świąt Wielkanocnych.

Jeśli chcesz abyśmy stworzyli dla Ciebie nietypowe kampanie w myśl japońskich filozofii – odezwij się do nas.

Na hasło “Fukkatsu-sai” otrzymasz wycenę o 20% niższą na wszystkie nasze usługi przez pierwsze trzy miesiące naszej współpracy.

 

Napisz: kontakt@kaizenads.pl

Zadzwoń: +48 881 228 124

 

Autor

Author avatar
Krystian Kruk (鴉)
Founder & CEO

Komentarz specjalisty

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *