Zostańmy w kontakcie
Lofty Kościuszko
ul. Metalowców 13/107
Chorzów 41-500
kontakt@kaizenads.pl
+48 881228124

Reklama łódzkiego Aquaparku Fala z hasłem „Dzieciom wstęp wzbroniony” jest nieetyczna.

Komisja Etyki Reklamy (KER) orzekła, że reklama łódzkiego Aquaparku Fala z hasłem „Dzieciom wstęp wzbroniony” jest nieetyczna.

Kampania, promująca wydarzenie skierowane wyłącznie do dorosłych, została opublikowana na Facebooku i od początku wywołała kontrowersje. Przeciwnicy powoływali się na paskudną ich zdaniem grafikę i wykluczenie. Z kolei zwolennicy mówili o tym, że przecież jest coś takiego jak „kino tylko dla kobiet”, „wyjazd spa dla pań” itp.

Mowa o tej grafice

 

źródło: Facebook Aquapark Fala Łódź

 

Reklama miała na celu promowanie specjalnego dnia relaksu bez obecności dzieci, jednak – zdaniem KER – sposób jej komunikacji był nieodpowiedni.

Użycie sformułowania „dzieciom wstęp wzbroniony” uznano za stygmatyzujące i sugerujące, że dzieci są problematyczne i niepożądane.

Komisja podkreśliła, że reklama narusza normy etyki reklamowej, w szczególności zapis mówiący o potrzebie zachowania należytej odpowiedzialności społecznej oraz poszanowania godności każdego człowieka, niezależnie od wieku.

Aquapark Fala tłumaczył, że wydarzenie miało charakter relaksacyjny i było skierowane do dorosłych poszukujących spokoju. Jednak Komisja uznała, że cel kampanii nie usprawiedliwia formy przekazu, która może wywoływać negatywne emocje i podziały społeczne.

Źródło: Marketing przy Kawie

Chcesz więcej takich newsów? Zapisz się do naszego Newslettera:

Szukasz agencji marketingowej? Napisz

    Autor

    Author avatar
    Krystian Kruk (鴉)
    Founder & CEO

    Komentarz specjalisty

    Zostaw komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *