
Komisja Etyki Reklamy (KER) orzekła, że reklama łódzkiego Aquaparku Fala z hasłem „Dzieciom wstęp wzbroniony” jest nieetyczna.
Kampania, promująca wydarzenie skierowane wyłącznie do dorosłych, została opublikowana na Facebooku i od początku wywołała kontrowersje. Przeciwnicy powoływali się na paskudną ich zdaniem grafikę i wykluczenie. Z kolei zwolennicy mówili o tym, że przecież jest coś takiego jak „kino tylko dla kobiet”, „wyjazd spa dla pań” itp.
Mowa o tej grafice
źródło: Facebook Aquapark Fala Łódź
Reklama miała na celu promowanie specjalnego dnia relaksu bez obecności dzieci, jednak – zdaniem KER – sposób jej komunikacji był nieodpowiedni.
Użycie sformułowania „dzieciom wstęp wzbroniony” uznano za stygmatyzujące i sugerujące, że dzieci są problematyczne i niepożądane.
Komisja podkreśliła, że reklama narusza normy etyki reklamowej, w szczególności zapis mówiący o potrzebie zachowania należytej odpowiedzialności społecznej oraz poszanowania godności każdego człowieka, niezależnie od wieku.
Aquapark Fala tłumaczył, że wydarzenie miało charakter relaksacyjny i było skierowane do dorosłych poszukujących spokoju. Jednak Komisja uznała, że cel kampanii nie usprawiedliwia formy przekazu, która może wywoływać negatywne emocje i podziały społeczne.
Źródło: Marketing przy Kawie
Komentarz specjalisty