
Początek współpracy.
始まり
Sneakers Wave to sklep z limitowanym obuwiem sportowym i lifestyle’owym. Cena za parę zaczyna się od 700 zł, a niektóre buty potrafią kosztować nawet 7000 zł. Ze względu na unikatowość produktów, czas realizacji zamówienia wynosi nawet kilkanaście dni. Mówimy tutaj o “specyficznym” rodzaju klientów, którzy chcą nabyć produkt marki premium, są w stanie na niego poczekać nieco dłużej, ale za to mają konkretne wymagania zarówno co do produktów, jak i sprzedawcy.
Rozpoczęliśmy naszą współpracę od budowania kampanii Google Ads od podstaw.
Przed rozpoczęciem kampanii, dokonaliśmy szczegółowej analizy danych i stwierdziliśmy, że większość ruchu na stronie generowana była przy pomocy działań organicznych z mediów społecznościowych. Na podstawie tych informacji opracowaliśmy strategię mającą na celu integrację tych działań organicznych z płatnymi kampaniami. Naszym celem było nie tylko podwyższenie liczby odwiedzin witryny, ale także znaczące zwiększenie sprzedaży.
W pierwszej kolejności zajęliśmy się selekcją kategorii produktów, które według nas i Klienta miały największą szansę na powodzenie. Następnie stworzyliśmy listy odbiorców w Google Analyics 4 i uruchomiliśmy pierwszą kampanię Google Ads.
Problemy do rozwiązania na start.
問題
Produkty na sklepie ze względu na to, że są limitowane… miały status “dostępne na zamówienie”. Po załadowaniu pliku produktowego w Google Merchant Center, zostały automatycznie odrzucane… gdyż musiały obejmować atrybut “in_stock”(w magazynie), a w tym przypadku były postrzegane jako niedostępne.
W związku z zaistniałym problemem postanowiliśmy podejść do problemu w nieco niestandardowy sposób i… zaktualizowaliśmy atrybut produktów – “in stock” w magazynie, pomimo ich dostępności na zamówienie. Zabieg ten był strzałem w dziesiątkę i zażegnał problem z odrzuconymi produktami.
Dlaczego zaczęliśmy od standardowej kampanii produktowej PLA?
なぜ
- Brak jakichkolwiek kampanii płatnych w historii sklepu.
- Klient nie miał stworzonego “profilu swoich Klientów”.
- Brak stworzonych list odbiorców.
- Ze względu na to, że gromadzimy dane, które mogą być później wykorzystane do optymalizacji kampanii Performance Max
Przejście z tradycyjnej kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads) na bardziej zaawansowane kampanie Performance Max w Google Ads wymaga pewnego poziomu danych i konwersji, aby algorytmy mogły efektywnie optymalizować wyniki. Kluczowe jest gromadzenie wystarczającej ilości danych konwersji, które umożliwią algorytmom uczenie się i właściwą optymalizację.
Praktyka i doświadczenie pokazuje nam, że warto posiadać co najmniej 30 – 50 konwersji w ostatnich 30 – 90 dniach, aby móc myśleć o uruchomieniu i optymalizacji kampanii Performance Max. Zwłaszcza, że “kombajn” ten wykorzystuje zaawansowanych algorytmów i uczenia maszynowego do optymalizacji wyników w całym ekosystemie Google, włączając w to zarówno wyszukiwarkę, YouTube, Gmaila, jak i inne platformy. Zatem im więcej danych konwersji Google ma do analizy, tym lepiej kampania może być zoptymalizowana pod kątem osiągnięcia celów marketingowych.
Dlatego, zawsze zanim zdecydujemy się na przejście na Performance Max… upewniamy się, że kampania PLA generuje stabilną liczbę konwersji, która umożliwi algorytmom dokładne uczenie się i optymalizację.
Poniżej prezentujemy wyniki od października 2023 do lutego 2024
広告の成果
Oprócz kampanii PLA, uruchomiliśmy także kampanię brandową, promującą markę, która z samego założenia powinna generować dużą sprzedaż. Oczywiście, jeśli są spełnione warunki takie jak rozpoznawalna marka, dobre opinie, czy świetny produkt / usługa.
Optymalizacja kampanii i pomysł na ich skalowanie.
最適化
Po pewnym czasie działania kampanii, udało nam się wyłonić dwie kategorie butów, które uzyskały największą sprzedaż. Zaraz po tym jak zebraliśmy odpowiednią ilość konwersji oraz kluczowe dane, zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii Performance Max, która “zajęła miejsce” wcześniejszej standardowej kampanii produktowej PLA. Reklamy oraz podział produktów zbudowaliśmy bazując na wyłonionych dwóch faworytach. Jednocześnie dostosowaliśmy Landing Page tak, aby po kliknięciu użytkownika w reklamę pojawiał się on na górnej części strony, na której zobaczy wysokiej jakości baner przedstawiający wyżej wymienione bestsellery.
Gdy kampania Performance Max osiągnie wystarczającą ilość konwersji w skali ostatnich 30 dni i rzeczywisty ROAS będzie stosunkowo stały, wtedy zdecydujemy się na przejście pod optymalizację z docelowym poziomem ROAS.
Plan działania na przyszłość.
将来
- W dalszym ciągu naszym celem będzie utrzymanie tendencji wzrostowej wskaźnika ROAS i zwiększania zwrotu z inwestycji.
- Wraz z czasem, gdy Klient poszerzy ofertę o limitowane ubrania, chcemy uruchomić kolejne kampanie Performance Max do ich promowania.
- Musimy wdrożyć na sklepie Consent Mode (wdrożyliśmy) aby gromadzić dane o konwersjach, przy jednoczesnym poszanowaniu ustawień prywatności użytkowników zgodnie z nowymi wymogami prawnymi.
- Po ustaleniach z Klientem, od marca nasze działania poszerzamy również o działania pozycjonowania, aby skalować wyniki organiczne oraz z czasem odciążyć budżet Google Ads.
Wnioski.
結論
Decyzja o rozpoczęciu od standardowych kampanii PLA jest kluczowa zawsze, gdy zaczynamy tzw. współpracę od zera… tak też było w tym przypadku. Robimy to po to, aby zebrać dane konwersji niezbędne do późniejszej optymalizacji i uruchomienia bardziej zaawansowanych kampanii Performance Max. To podkreśla znaczenie stopniowego rozwoju kampanii, począwszy od podstaw, aby zgromadzić cenne dane, które umożliwią efektywniejsze targetowanie i optymalizację.
Wyłonienie konkretnych kategorii produktów, które generują największą sprzedaż i skoncentrowanie na nich działań reklamowych, było kluczowym elementem strategii. To pokazuje, jak ważne jest identyfikowanie i koncentrowanie się na najbardziej dochodowych aspektach oferty.
Planowanie przyszłych działań, w tym rozszerzenie oferty i testowanie nowych kampanii, a także wdrożenie Consent Mode V2, pokazuje, że sukces wymaga ciągłego monitorowania wyników i elastycznego dostosowywania strategii do zmieniających się warunków rynkowych i wymogów prawnych.
W przypadku Sneakers Wave, zaczęliśmy od sprawdzonych przez nas rozwiązań, aby w małych krokach skalować wyniki zgodnie z naszą filozofią Kaizen Ads (カイゼンアッズ). Stopniowe działania przyczyniły się do osiągnięcia coraz większego zwrotu z inwestycji i dzięki temu styczeń 2024 zakończyliśmy ROAS-em na poziomie blisko 27.
Czyli z każdej zainwestowanej 1 zł… Klient miał przychód na poziomie 27 zł.
Zakładamy, że cena jednego ramenu = 45 zł
Kampania wygenerowała przychód na poziomie 197 273,00 zł
Inwestycja = 8 275,57 zł
RAMEN ON INVESTMENT = (197 273,00 – 8 275,57 ) / 45 = 4199 ~ 4200
RAMEN ON INVESTMENT = 4200
Jeśli potrzebujesz pomocy przy ustawieniu i optymalizacji kampanii Google Ads lub chcesz rozwinąć swój sklep, skontaktuj się z nami.
Przygotujemy dla Ciebie analizę obecnej sytuacji oraz zaproponujemy plan działania.
Jesteś zainteresowany współpracą?
Napisz: kontakt@kaizenads.pl
Zadzwoń: +48 881 228 124

Komentarz specjalisty